loading...
مجله سلامت
آخرین ارسال های انجمن
reza solimani بازدید : 35 پنجشنبه 01 مهر 1395 نظرات (0)
ادرار قبل از رابطه جنسی

برخلاف عقیده ی عامّه، ادرار پیش از آمیزش، عفونت های زنانه را در شما افزایش می دهد. همیشه به زنان توصیه می شود که قبل و بعد از آمیزش ادرار کنند. اگر با منطق این گفته آشنا نیستید، بدانید که عقیده بر این است که خالی کردن مثانه قبل و بعد از آمیزش از ابتلا به عفونت های ادراری جلوگیری خواهد کرد.

این کار، نه تنها مفید نخواهد بود، بلکه از نظر کارشناسان، ممکن است احتمال پیشرفت عفونت ها را در شما افزایش دهد. ادرار قبل از رابطه جنسی یکی از بزرگترین باورهای غلط است که موجب از بین رفتن شکیبایی زنانه می شود. در حالی که ادرار بعد از آمیزش بسیار مهم است، رفتن به دستشویی قبل از رابطه ی جنسی کاملاً اشتباه است.

 
چرا پیش از آمیزش ادرار نکنیم؟!

باکتری های واژینال در حین آمیزش می تواند وارد مجرای ادرار شما بشود. اگر صبر کنید و ادرار خود را تا پس از رابطه جنسی نگه دارید تا حجم ادرار زیاد شود و با فشار بیشتری خارج شود، این جریان قدرتمند کمک می کند تا این باکتری های مضر نیز از بدن دفع شوند. اگر این حجم بالای ادرار برای دفع باکتری وجود نداشته باشد، این باکتری ها در بدن تولید عفونت خواهند کرد.

ادرار قبل از رابطه جنسی به این دلیل نهی شده است که منجر به عفونت های ادراری پس از مقاربت موسوم به عفونت ماه عسل (عفونت ادراری متعاقب نزدیکی) خواهد شد. از آنجا که این باکتری ها به سختی از جای خود بیرون رانده می شوند، جریان شدید ادرار بعد از رابطه ی جنسی ضروری به نظر می رسد. این باکتری ها زین های کوچکی دارند که مانند قلاب عمل می کنند و به قشر داخلی مجاری ادرار می چسبند. اگر این باکتری ها به بیرون دفع نشوند، به داخل مثانه راه پیدا می کنند و سریعاً رشد و تولید مثل می کنند و تبدیل به عفونت اداری خواهند شد.

متاسفانه خانم ها به خصوص، مستعد پرورش عفونت ادرار بعد از مقاربت هستند، زیرا مجرای ادرار آقایان تنها ۵۰ میلی متر طول دارد که مساحت کوتاهی برای رشد و انتقالات باکتری ها است. به علاوه، احتمال ابتلا به این مسئله در برخی بانوان نیز بیشتر است زیرا دهانه ی مهبل آنان نزدیک مثانه قرار گرفته است. بیمارانی که بیشتر دچار این مشکل شده اند، کسانی هستند که رابطه ی جنسی بیشتری داشته اند.

 
جلوگیری از عفونت های ادراری

اگر باکتری ها موفق شوند خود را به جایی که نباید باشند، برسانند، علائم این عفونت تنها ظرف ۲۴ ساعت خود را نشان خواهند داد. به هر حال شستشوی باکتری ها از داخل بدن، قبل از رابطه جنسی برای کاهش احتمال سرایت به عفونت ادراری کاری است که عملی به نظر می رسد. اما بهتر است بدانید که مهبل زنان سطحی مخاطی دارد که برای ترشحات لزج و چرب مناسب است و دارای باکتری های سالم و مفید خود است. بنابراین هیچ یک از پزشکان شستشوی واژن را در هیچ صورت توصیه نمی کنند.

راهکارهای دیگری برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری عفونت ادرار وجود دارد، مانند فراگیری مهارت های کنترل مثانه و جلو عقب دادن عضلات شکمی و زیر شکمی، که می توانند در بیرون راندن این باکتری های ناخواسته از فضای مهبل کمک کنند.

بهتر است از کرم های چرب کننده، اشیای جنسی که با مهبل برخورد دارند و ابر حمام مخصوص مهبل که می توانند مخفی گاه خوبی برای باکتری ها باشند، کمتر استفاده کنید. ترشحات بدن و ادار بعد از رابطه ی جنسی هنوز هم از مهم ترین راه های مقابله با عفونت ادرار به شمار می روند.

البته، فکر کردن در مورد اینکه نباید قبل از رابطه جنسی ادرار کنید، ممکن است نتیجه ای معکوس داشته باشد. از آنجایی که به خود می گویید نباید به دستشویی بروید، باعث می شود حتی بیشتر به آنجا بروید. اگر نمی توانید خود را نگه دارید، بعد از رفتن به دستشویی حریصانه و به دفعات آب بنوشید تا بتوانید جریان شدید ادرار بعد از مقاربت را داشته باشید.

با این ایده که نباید قبل از رابطه ی جنسی ادرار کنید، احساس ناراحتی می کنید؟ ناگفته نماند، برخی از زنان اعلام می کنند که با مثانه ی پُر، ارگاسم بهتری را تجربه می کنند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلامتی و شادابی را به خودتان هدیه دهید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • تبلیغات سایت
    دکتر محمدحسن انتظاری
    دکتر محمدحسن انتظاری

    متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

    آدرس: اصفهان، خیابان استانداری، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی نور و حضرت علی اصغر(خورشید) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان.  

    پذیرش: روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت 4 تا 8 

    تلفن: 32240140
    شماره تخصص 23 
    شماره پزشک11

    دکتر رامین مظفری
    دکتر رامین مظفری

    متخصص کودکان و شیرخواران و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران 

    روزهای فعالیت: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 لغایت 12 صبح ، پل سید خندان ابتدای سهروردی شمالی  کوچه مهاجر پلاک 13

    تلفن : 88517180 مرکز مطالعات رشد و سلامت کودک.

    قبل از مراجعه تماس گرفته شود

    یکشنبه و سه شنبه از ساعت 17 لغایت 19:30 :نیایش،آبشناسان، جنت آباد شمالی، خیابان گلزار شرقی، کلینیک ایرانپارس


    دکتر علی ناصح
    دکتر علی ناصح

    متخصص کودکان و نوجوانان و فوق تخصص نوزادان

     
    آدرس مطب: خ دکتر شریعتی، قلهک ، روبروی مرکز خرید قلهک، ساختمان 1365

    تلفن 22617329  روزهای زوج 5-8 عصر


    مطب دوم:  ولنجک، بلوار دانشجو بعد از مسجد، روبروی منظومه خرد ، کلینیک ولنجک

    تلفن تماس  22417553  روزهای یکشنبه و سه شنبه  عصر 4-7 و بنجشنبه ظهر با هماهنگی قبلی

    متقاضیان گرامی قبل از مراجعه حتما  با منشی مطب هماهنگ فرمایند.


    دکتر پیام فرح بخش
    دکتر پیام فرح بخش

    تحصیلات : پزشک و دکترای تخصصی علوم تغذیه


    عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه

    سوابق تحصیلی :
       دکترای تخصصی علوم تغذیه، دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، 1387-1392
        دکترای عمومی پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند،1375-1382


    طرحهای پژوهشی :
      بررسي اثر مصرف مکمل امگا 3 بر سطح سرمی پروتئین تحریک کننده اسیلاسیون (ASP) ، ليپوكالين-2، پروتئين متصل شونده به رتينول-4 (RBP4) وبيان ژن گيرنده C5L2 در گلبولهاي سفيد در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، مجری طرح


        مقايسه ميزان ويتامين D و پلي مورفيسم ژن گيرنده ويتامين D و ژن پروتئين متصل شونده به ويتامين D در افراد مبتلا به ديابت نوع 2 با افراد سالم، همکاری در طرح


        مقايسه ميزان آنتي اکسيدانها و برخي ريز مغذي ها در خون بيماران مبتلا به پمفيگوس با افراد سالم، همکاری در طرح


       بررسی تأثیر مکمل یاری با امگا 3 بر سطوح سرمی و بیان ژن IGF-1 وIGFBP-3 در سلولهای PBMC و سطح سرمی HSP27 در مردان مبتلا به بیماری قلبی عروقی، همکاری در طرح


    کتاب های منتشر شده : 
        راهنمای تغذیه وریدی، ترجمه دکتر سعید حسینی، دکتر پیام فرح بخش، دکتر هومن مطلبی. نشر ویستا، 1390
        تغذیه و ورزش، راهنمای تغذیه صحیح در ورزشکاران، انتشارات وارستگان، 1393

    آدرس مطب : 
    سعادت آباد – علامه جنوبی – نبش خیابان 34 مرکزی – پلاک 4 – طبقه پنجم – واحد18
    تلفن : 88684946

    آشنایی با گروه مواد غذایی محسن
    logo

    شرکت محـسن فعالیت خود را در زمینه مواد غذایی از سال ۱۳۷۸ در اصـفهان آغاز کرد . امروزه نام محسن درصنایع مواد غذایی مساوی با کیفیت بالای محصول ، تحویل به موقع و پایبندی به شعار مشتری مداری است. دامنه و شهرت کیفیت محصولات این شرکت به سرعت به تمام شهرهای ایران و اکنون به کشورهای حاشیه خلیج فارس کشیده شده است و در حال حاضر در کشورهای امارات ، عراق ، کویت ، ترکیه ، بحرین و روسیه دارای دفاتر فروش می باشد .


    آمار سایت
  • کل مطالب : 98
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 145
  • بازدید سال : 1,612
  • بازدید کلی : 12,866
  • کدهای اختصاصی

    مجله سلامت

    وبلاگ-کد لوگو و بنر